Pazar, Nisan 22, 2007

Köy Enstitüleri Eksikliğinin Farkında mısınız?


Uzun bir süredir düşünüyorum... Nasıl yazsam nasıl anlatsamda bugün yaşadığım duyguları aktarabilsem diye. Hangi sözden başlasam da Köy Enstitülerinin önemini vurgulasam. Ne yazık ki sık sık tanık olduğumuz boş insan kafilesinin nasıl bir eğitim al(ama)dıkları gerçeğini kibar dille anlatsam. Gözlerimizin önüne serilen eğitimsiz eğitimlilerin, en kötüsü yeni yetişen neslin boşluğunu ve buna neden olan eğitim sistemimize, köy enstitülerinin önemine değinsem... Bugün, Hayıtbükünde kuruluşunun 67. yıldönümü için yapılan kahvaltı organizasyonunda Datçalı Köy Enstitüsü mezunlarını tanıma şerefine eriştik. Aldıkları eğitimin kalitesini gördük, konuşmalarında, hayata bakışlarında... Köy Enstitüleri, 1940 yılında,Millî Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel tarafından İsmail Hakkı Tonguç'un çabalarıyla öğretmen yetiştirmek düşüncesiyle kurulup, nasıl bir zihniyetse 1954 yılında kapatıldı. Ne ben ezberci eğitimin sonucunda, bilerek ve isteyerek oluşturulan bu boş toplumu anlatabileceğim, ne de öğretmenim diye ortada dolaşan ölüleri... Evet, karar verdim daha fazla birşey yazamayacağım. Sanrırım anlatamayacağım. En iyisi ben bugün birkez daha Köy Enstitülerinin önemini hatırlamama sebep olan Hayriye Öğretmene ve Nihat amcaya teşekkürlerimi sunarak, susayım...

2 yorum:

Nihat Akkaraca dedi ki...

Sağol Müberra, Dün akşam ben de yazmak istedim bir kaç sözcük bu zarif kutlama için. Fakat senin yazını okuyunca vazgeçtim, benim yazmak istediklerim senin yazınd vardı.
bazı olayları anlatmak için dili kullanmaya gerek yoktur. Duygulaımızla anlatabiliyoruz; senin yaptığın gibi.

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Nihat Bey'den dogru sayfaniza geldim. Ben de egitim fak.mezunu olmama ragmen, bankacilik yaptim. Biliyorum o egitimsiz ögretimlilerin, nasil ögretmen olabileceklerini ve ögrenciye ne verecegini. AKP o yuzden basimizda...