Pazar, Kasım 26, 2006

Zeytin Zamanı


Şimdilerde herkes zeytinde... Geçtiğimiz günler havalar biraz soğuk olsada , son birkaç gündür güneşli günler yaşanıyor Datça'da. Bizde iki gün önce, hem arkadaşımızın zeytinleri ziyan olmasın, hem de şehirde hayalini kurduğumuz "kendi zeytinini kendin yap" projesini hayata geçirelim dedik. "Çok hoş bir duygu zeytin toplamak" cümlesini kurmamın üzerinden birkaç dakika geçmişti ki oturduğum merdivenin yere düşmesiyle kendimi yerde buldum. Attığım çığlıkların farkında değilim, o an bir yerlerimin kırıldığını hissediyordum çünkü... İnsanlar anlatırlar ya (en azından benim kocanın bol bol çocukluğuna ait düşme hikayesi var) "şöyle düştüm, böyle yuvarlandım" diye artık benimde bir hikayem var... Tıpkı çizgi filmlerdeki gibi yatay bi şekilde aşağı düşerken kafam eğimli taşlarda sürtüne sürtüne zıplıyordu. Biz düşündükçe hala gülüyoruz... Şu an daha iyiyim. Artık zeytinleri Yaşar topluyor, ben kırma işlerini yapıyorum. On gün içinde iki günde bir suyu değiştirilerek acısı atılacak ve zeytinlerimiz tuzlu suda bekletilecek, sonra sofralarımıza konuk olacak. Düşmenin acısına rağmen gerçekten keyifli bir iş bu zeytin toplamak... Şimdiki hayalimizde; kendi zeytin ağacımızdan düşebilmek :)

Hiç yorum yok: