Pazartesi, Eylül 26, 2016


Cenk Sönmezsoy-Cafe Fernando-Çocuğuma Şeker Verme

Geçtiğimiz kış ayında tanıştım Cenk Sönmezsoy ve Cafe Fernando ile. Bu kadar geç keşfettiğime  ve geçen yıllarıma acıdım doğrusu. Çok detaylı, açıklayıcı bilgilerle dolu tarifler Cenk Sönmezsoy'un güzel anlatımıyla harika bir serüvene sürüklüyor insanı. Bence meraklılarının kaçırmaması gereken bir kitap. Yaz mevsimi başladığında, küçük kızım dondurmalarını yalayarak dükkanımızın önünden geçen insanları görüp "o ne anne?" deyip isteyince artık zamanı geldi deyip, meyve ve bal üçlüsüyle yaptığım masum dondurma, kristalleştiği için pek rağbet görmedi. Bir süre sonra külahı da fark edince en iyisi, canım babaannemin 15 yıl önce verdiği dondurma makinesini kullanma zamanı geldi dedim. Ve Cafe Fernando'ya başvurdum. Sadece özel günlerde küçük kaçamaklar dışında, kızım şekerle henüz tanışmadı. ( Çocuğuma şeker verme kampanyasını lütfen hafife almayın ) Bu yüzden tariflerde bazı değişiklikler yaptım,  Cenk Sönmezsoy'un affına sığınıyorum. Şeker yerine bal kullandım. Bir seferinde muz, hindistan cevizini birlikte kullandım harika oldu. Dün keçiboynuzlu yaptım heyecanla bekliyoruz... Tabii ki küçük kızımda dondurma yapımında her an yanımda. Bir gün sabrediyor ertesi gün keyfini çıkarıyor.



Hiç yorum yok: