Pazartesi, Şubat 22, 2010

Birkaç haftadır uzağında olduğum Datça'ya döner dönmez kendimi dağlara attım. Doğa'nın uyanışını izlemek, içime sindirmek ve sizlerle paylaşmak için.

Bu aylarda başlar Datça'da bahar... İşte bu yüzden en yaşanası aylardır Şubat, Mart, Nisan ve Mayıs... Diğer aylarda yeşili bu kadar yeşil göremezsiniz, çiçekler bu kadar çeşitli, bu kadar canlı olmaz. Haziran ayıyla başlar renkler solmaya... Evet gene de çok güzeldir Datça ama siz tatilciler için...
Biz yaşayanlar Datça'nın en güzel zamanlarını biliriz.
Biliriz ve işte böyle şımarıklık yaparız biraz...










Datça bembeyazdır Şubat ayında. Badem ağaçları çiçeklerini açar,papatyalar onlara eşlik eder...

Dağ gezisine Hürriyet ablamızla çıktım... Asıl adı Heidi'dir. Bilmediği ot yoktur. Bu "..." otu'dur der koparır ve atar ağzına. Sayesinde ben de hem öğrenmiş oldum hem de öğle yemeğimi koyunlar keçiler gibi doğadan beslenerek yaptım.










Mesela bu ot kişniş otu imiş.
Çiçekleri ile beraber atıyorsunuz ağzınıza tadına doyum olmuyor.









Bu otun adı Kireçlik imiş. Yenmiyor ama yanıkların tedavisinde soğanları kullanılıyor... O kadar güzel ki bakmaya doyum olmuyor.







Gelincikler değişik şekil ve renklerde olurmuş. Ben bildiğimiz narin dört yapraklı gelincik dışındakileri bilmiyordum. Sağdaki resimdeki kırmızı çiçekte gelincik imiş. Soldaki ise sahlep çiçeği...

2 yorum:

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Harika, tesekkur...daha cok bilgi, daha cok fotograf istesek de bizi simartsaniz biraz...baharini göremiyoruz geldigimizde heryer kupkuru cunku...
Selam ve saygilar -20 derece soguk Isvec'ten...

Müberra Poyrazoğlu dedi ki...

Dış etkenler ne kadar soğuk olursa olsun bizi ısıtan sıcacık yüreğimiz :)

Uzun zamandır fotoğraf makinem bozuk olduğu için çekim yapıp paylaşamıyordum. Bundan sonra daha çok görüntü paylaşabileceğim... İlginize teşekkürler... Sevgiler...